تهران – پونک – خ سرو پ 241
0912-2972962

آزمون بالینی روی نانوداروی مُسَـکِن درد عاری از مخدرات

آزمون بالینی روی نانوداروی مُسَـکِن درد عاری از مخدرات

یک شرکت فعال در حوزه ساخت محصولات مبتنی بر فناروی‌ نانو، اقدام به تولید مسکنی کرده که عاری از مواد مخدر رایج است که می‌توان با استفاده از آن دردهای مزمن را کاهش داد. این شرکت قصد دارد آزمون بالینی این نانومحصول را در کشور قطر انجام دهد.

شرکت انکپ مدیکال (nCap Medical) اعلام کرد که قصد انجام آزمون بالینی روی نانومحصول غیرتهاجمی تسکین دهنده دردهای مزمن را دارد؛ محصولی که عاری از مخدرات رایج در صنعت داروسازی است.
ژوزف شاموی از همکاران این تیم تحقیقاتی در کشور قطر، قرار است این دارو را در کشور قطر مورد آزمایش قرار دهد. این آزمایش‌ها در بیمارستان آموزشی و آکادمیک صیدرا انجام خواهد شد. این بیمارستان از طریق وزارت سلامت قطر حمایت لازم را دریافت خواهد کرد. همچنین مؤسسه‌های همکار دیگری نظیر دانشگاه جرج تاون، دانشگاه کارنجی ملون، مرکز پزشکی ویلی کرنل قطر، HEC پاریس و کالج آتلانتیک شمالی نیز از این پروژه حمایت خواهند کرد.
ژوزف شاموی از مشاوران ارشد حامد مدیکال، مدیریت این پروژه را به عهده خواهد گرفت. دکتر شاموی با راسل رایش از بخش جراحی کاردیوتراکیک و از مدیران شرکت انکپ نیز در مدیریت این آزمون بالینی مشارکت خواهد داشت.
انکپ مدیکال از اعضای گروه انکپ است که شرکت‌هایی نظیر انکپ کامیونیکیشنز، انکپ انرژی نیز زیر نظر این گروه هستند. این گروه از شرکت‌ها، به دنبال تولید محصولاتی هستند که در آنها از حسگرهای مبتنی بر فناوری‌ نانو استفاده شده‌است. این فناوری‌ها به‌صورت پتنت به ثبت رسیده است. این شرکت‌ها محصولات خود را به‌صورت انحصاری به بخش نظامی آمریکا می‌فروشند.
درصورت تکمیل آزمون بالینی، شرکت انکپ قصد دارد کارخانه جدیدی برای تولید محصولات بخش پزشکی تأسیس کند. این کارخانه که دارای بخش تحقیقاتی نیز است در شهر هربر تأسیس خواهد شد.
 
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید